آیا پوست سر خود را به خوبی می‌شناسید؟

مراقبت از پوست سر

 سلامت پوست سر وابسته به رژیمی متعادل است
رژیم غذای خود را متعادل نگه دارید و از روی (زینک)، ویتامین‌های B، اسیدهای چرب ضروری، بیوتین، پروتیین و آهن برای رساندن مواد مغذی لازم به پوست سر استفاده کنید.
 نوشیدن بیش از اندازه‌ی قهوه با خشکی مو در ارتباط است

هر چقدر هم که صبح بیدار شدن سخت باشد، باز هم تصمیم عاقلانه این است که در طول روز قهوه‌ی زیادی ننوشید، چرا که کافئین بیش از اندازه می‌تواند به خشکی مو و پوست سر منجر شود. سعی کنید قهوه‌ی صبح‌تان را با چای جای‌گزین کنید تا پوست و موی سرتان از شوره در امان بماند.

  موها عاشق میوه‌های قرمز هستند

میوه‌های قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و به سلامت پوست سر کمک می‌کنند، پس حتما در طول هفته مقداری میوه‌ی قرمز را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

  کدام سبزیجات برای مو مفید هستند؟

سبزیجاتی مانند اسفناج و بروکلی که رنگ سبز تیره دارند، حاوی ویتامین‌هایی هستند که پوست سر برای نرم نگه داشتن موها به آن‌ها نیاز دارد. خوب است که حداقل یکی از سبزی‌های تیره را به‌صورت روزانه مصرف کنید.